Bir kadeh alkol bile kanser riskini artırıyor
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
NTV Tarih
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Beslenme

Bir kadeh alkol bile kanser riskini artırıyor

Az içildiğinde yararlı olduğu belirtilse de, yeni bir araştırma, her gün düzenli olarak içildiğinde bir kadeh alkolün bile kanser riskini artırdığını ortaya koydu.


 DİĞER HABERLER


AA
Güncelleme: 16:56 TSİ 20 Şubat 2009 Cuma

ANKARA - Fransa’da yayımlanan Le Figaro gazetesinin internet sitesinde yayımlanan araştırmaya göre,vücutta kanser yapıcı moleküle dönüşen alkolün, ağız, boğaz, kalın barsak, rektum, meme, karaciğer, yemek borusu ve gırtlak kanseri riskini yüzde 168’e kadar artırabildiği ortaya çıktı.
Haberin devamı

Fransa Ulusal Kanser Enstitüsünden Dominique Maraninchi ve Fransa Halk Sağlığı Genel Müdürü Didier Houssin, günde bir kadehin ağız, boğaz ve gırtlak kanseri riskini yüzde 168, yemek borusu kanseri riskini yüzde 28, meme kanseri riskini yüzde 10 ve kalın barsak-rektum kanseri riskini yüzde 9 artırabileceğine dikkati çektiler.

2007’de yapılan 7 binden fazla bilimsel araştırmanın yer aldığı uluslararası rapora dayanarak bir broşür hazırlayan bilim adamları, riskin, alkol türüne göre değil, günde içilen alkol miktarına göre arttığını vurguladılar.

ALKOL KANSER RİSKİNİ NASIL ARTIRIYOR?
Vücutta alkolün, özellikle karaciğer ve ağızda bulunan alkol dehidrojenaz adlı enzim tarafından, kimyasal maddelerden hidrojeni ayıran asetaldehit molekülüne dönüştüğünü ve enzimin başka bir enzim tarafından yok edildiğini belirten bilim adamları, kanserojen molekülün birikiminin fazla alkol tüketen ya da genetik olarak asetaldehidini çok yavaş azaltan bünyelerde yüksek seviyede kaldığını ifade ettiler.

Alkolün doğrudan ağız, gırtlak ve yemek borusundan muközlerin geçirgenliğini artıran çözücü etki yarattığı da kaydedildi.

KANSERDEN KORUNMAK İÇİN
“Beslenme-Kanserden Korunma” adlı broşürde bilim adamları, kanserden korunmak için meyve sebze tüketilmesi, et ve şarküteri ürünleri tüketiminin azaltılması ve fiziksel faaliyetler yapılması önerisinde bulundular.

Çok ciddi araştırmalara dayanarak bilim adamları, haftada 5 kez, günde en az 30 dakikalık fiziksel faaliyetin, kalın barsak, meme ve rahim kanseri riskini, meyve sebze tüketiminin artırılmasının ağız, boğaz, gırtlak, yemek borusu, akciğer ve mide kanseri riskini azalttığını vurguladılar.

Alkol dışında, aşırı kilonun yemek borusu, rahim, böbrek, pankreas, meme, kalın barsak, rektum ve safra kesesi kanseri riskini artırdığına dikkat çekildi.

Düzenli olarak her gün tüketilen 100 gram etin kalın barsak-rektum kanseri riskini yüzde 29, 50 gram şarküteri ürününün ise riski yüzde 21 artırdığı kaydedildi.

Erkeklerde kanserlerin yaklaşık yüzde 10,8’i, kadınlarda yüzde 4,5’i alkol tüketiminden kaynaklanıyor.

1990’lı yıllarda yapılan araştırmalar, alkolün az alındığında sağlığa yararlı olduğunu göstermişti.

 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

Bütün Görüşleri Oku

Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları