Kemik kırılmasına karşı günde 4 bardak süt
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
NTV Tarih
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Beslenme

Kemik kırılmasına karşı günde 4 bardak süt

Günde 4 bardak süt içmek, kemiklerin kırılma riskini yüzde 72 azaltıyor.

 DİĞER HABERLER

  SAĞLIK - EN ÇOK OKUNAN HABERLER

Güncelleme: 16:25 TSİ 12 Haziran 2008 Perşembe

ANKARA - Zürih Üniversitesi ve Dartmouth Tıp Fakültesinden bilim adamları, yaşam boyunca süt içmenin kadın ve erkek üzerindeki etkilerini araştırdı.
Haberin devamı

20-80 yaşındaki 930 sağlıklı kadın ve erkekten oluşan katılımcıları 2 gruba ayıran araştırmacılar, ilk gruba 4 yıl boyunca günde 1200 miligram kalsiyum (4 bardak süte eşit), diğer gruba plasebo verdi.

4 yılın sonunda araştırmacılar kalsiyum takviyesi alanların, günlük işlerinde ya da spor yaparken kemiklerinin kırılma riskinin diğer gruptakilere göre yüzde 72 az olduğunu, bu süre zarfında ilk gruptakilerden 4’ünde, ikinci gruptakilerinse 14’ünde kemik kırılmasına rastlandığını belirtti.

Araştırma, belirli oranda süt (kalp krizi riski olanlar için kaymaksız) ve süt ürünlerinin hayat boyunca tüketiminin faydalı olabileceğini gösteriyor.

Paris’teki Cochin Hastanesinden Christian Roux de, menopoz sonrasında, kadınların kalsiyum tedavisi almasının kırılma riskini yüzde 10 azalttığını belirtirken, herkesin takviyeye ihtiyaç duymayabileceğini, besinlerden alınan miktarın yeterli olabileceğini, aşırı kalsiyum alımının böbrek taşlarının oluşması riskini artırabileceğine dikkati çekti.

 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

doga ortakoylu  - İstanbul
12 Haziran 2008, Perşembe 11:24  
sut cok faydalidir fakat 3 bardak olmasinin nedeni sutlerin satiminin azalmis olmasi olabilir. hani bir gun elma derler ertesi gun uzum elmadan daha iyi derler. kubada sut bedava dagitilir cocuklar saglamdir

Fatih Aydoğduoğlu  - İzmir
11 Haziran 2008, Çarşamba 16:23  
Yok artık. Günde 4 bardak süt içersek kusarız yahu. Ayrıca bütçe mi dayanır buna. Ey bilim adamları kendinize gelin.

Bütün Görüşleri Oku

Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları