|
Kötü Eğitim (Bad Education) | |||||
İki oğlan çocuğunun 1960lı yıllarda, bir Katolik okulunda tacize uğramaları hakkında çok mahrem bir yapıt; ama aynı zamanda çok kişisel bir Almodóvar filmi. | |||||
| |||||
15 Ekim 2004 Paramparça Aşklar, Köpeklerden Gael García Bernal ile Konuş Onunladan Fele Martinez, Pedro Almodovarın son filmi Kötü Eğitimde harikalar yaratıyorlar. |
Filmler, sinemalar, seanslar |
|||
Yıl 1980. Genç ve başarılı yönetmen Enrique, bir sonraki filmi için konu bulmaya çalışmaktadır. Ignacio adında genç bir oyuncu onu ziyarete gelir ve kendi okul deneyimleri hakkında harika bir öykü bırakır. |
|||||||||
Enrique bu genç adamı en başta hatırlamaz ama öyküyü okudukça anıları canlanır ve ortak bir geçmişleri olduğu ortaya çıkar: Bir Katolik okulunda müdür ve öğretmen olan Peder Manolo, Ignacio adlı bir öğrencisine tutulmuştur. Ignacionun, sınıf arkadaşı Enrique ile yakınlığını kıskandığında, Enriqueyi okuldan atarak rakibini saf dışı eder. |
|||||||||
Yeni filmin konusu belli olmuştur: Artık birer yetişkin olan Enrique ve Ignacionun, sapık rahipten intikam alması. Melodram, büyüleyici kötü kadın Ignacionun ateşlediği cinsel saplantılarla dolu kara bir gerilime dönüşür. Bir dizi geriye dönüşle gerçek çocukluk anıları hayallere karışırken, kötü eğitime dair yıllarca saklanan gerçekler açığa çıkar, sırlar ortaya dökülür, kurbanlar, günahkârlar, tacizciler ve kahramanlar hızla birbiriyle yer değiştirir
Kötü Eğitim, Almodóvarın tüm geçmiş çalışmalarını özetleyen itinalı bir kolajı andırıyor. İnsanın kimliği ve gerçekler ile uğraşan, kaderci, renkli, canlı, bazen aşırı süslü, çoğu zaman da haddinden fazla cesur bir film. Çok katmanlı bir dram, sanat, sanatçı, cinselliğin karmaşık doğası, zaman ve çocukluk üzerine bir film içinde bir film. |
|||||||||
BİR ANEKDOT Madrid, 1980. Enrique Goded, 27 yaşında olmasına rağmen üç film yönetmiş başarılı bir yönetmendir. Dördüncü filmi için bulvar gazetelerinden hikaye bakınmaktadır. Bir olay özellikle ilgisini çeker ve gazeteden o haberi keser: Tayvanda bir hayvanat bahçesinde, ziyaretçilerin çok yoğun olduğu bir saatte, bir kadın kendini timsah havuzuna atmıştır ve tek bir ses bile çıkarmadan, timsahlar onu parçalarken bir tanesine sarılmıştır. YÖNETMENİN YORUMU... Bad Educationı çekmek zorundaydım. Bir saplantı haline gelmeden sistemimden çıkartmam gerekiyordu. On yıldır senaryo üzerinde çalışıyorum ve eğer bıraksanız bir on yıl daha böyle gider. Farklı kombinasyonların çokluğu yüzünden Bad Educationın son hali post prodüksiyonda ortaya çıkmış. |
|||||||||
Bad Education çok içten bir film ama tam olarak otobiyografik değil. Yani okuldaki hayatımdan ya da film işine ilk girdiğim zamanlarda öğrendiklerim ve yaşadıklarımdan yola çıkmıyorum sadece, yine de filmdeki üç zaman kesiti, benim hayatımdaki zaman kesitlerine uyuyor (1964, arada 1977 ve 1980). Tabii ki anılarım önemliydi. Herşeyden önce filmin geçtiği yerlerde, filmin geçtiği zamanlarda yaşadım. Bad Education, beni kötü eğitmiş olan rahiplerden aldığım bir intikam değil; eğer öyle olsaydı, intikam almak isteseydim, kırk yıl beklemezdim. Kilise beni hiç ilgilendirmiyor. Film, o zamanda geçiyor olsa bile, 80lerin başındaki Madridden ibaret değil. Beni ilgilendiren 60ların baskıcı tutumundan sonra, İspanyanın 80lerde yaşadığı özgürlük. Bu yüzden o dönemlerde çocuk olan kahramanların 80lerde yetişkin olarak yaşadıkları beni ilgilendiriyor. Film içinde komedi unsurları olsa da (Javier Cámaranın canlandırdığı karakter), bir komedi filmi değil; filmde çocuklar şarkı söylüyor olsa da film çocuklar için bir müzikal değil; bu bir film noir ya da en azından ben öyle olduğunu düşünmekten keyif alıyorum. Bad Education tam anlamıyla bir film noir. Okulda, öğrencilerin yatakhanesi siyah, rahiplerin cüppeleri siyah, karakterlerin kaderi siyah. Noir Fransızca siyah anlamına geliyor ve Fransızlar ölmek üzere olan bu tarzı canlandırdılar. BİR SIĞINAK VE AYNA OLARAK SİNEMA |
|||||||||
Sinemanın, yalnızlar ve katiller için bir sığınak olduğu fikrinden hoşlanıyorum. Beyazperdeyi geleceğin aynası olarak değerlendirmeyi seviyorum. Juan ve Mr. Berenguer (Gael García Bernal ve Lluis Homar) birini öldürdükten sonra bu sefer de zaman öldürmek için sinemaya giriyorlar. Akşam üç sebeple karanlığa doğru ilerliyor: Gökyüzü fırtına habercisi ve girdikleri sinema salonunda her ikisi de Zola uyarlaması olan, iki film noir Fransız filmi oynuyor; La bête humaine (Renoir) ve Thérèse Raquin (Marcel Carné). Filmlerdeki hikayeler Akdeniz gecesine karanlığın çökmesini bekleyen iki adamın hikayesiyle benzerlikler gösteriyor. Gael García Bernal Oyuncu anne babadan Meksikada dünyaya geldi. Gael oyunculukla çok genç yaşta tanıştı. Teresa dizisindeki rolü ile televizyona adım atan Gael faklı ülkelerdeki (Meksika, İspanya, İngiltere) farklı projelerde çalıştı. Londradaki Central School of Speech and Dramada okudu. En kayda değer filmleri arasında Amores Perros (Alejandro González-Iñárritu), No News From God (Agustín Díaz Yanes), And Your Mother Too (Alfonso Cuarón), Vidas privadas (Fito Paez) ve The Crime of Father Amaro (Carlos Carrera) var. Bu yıl Bad Educationla beraber, The Motorcycle Diaries( Walter Salles)de de yer aldı. 2001 Venedik Film Festivalinde And Your Mother Too ile Marcello Mastroianni Ödülü aldı. |
|||||||||
Fele Martínez 29 yıl önce Alicantede doğdu. Fele Martínez genç İspanyol sinemasının ihtiyacını duyduğu aktörlerden. Madrid Real Escuela Superior de Arte Dramático (Royal School of Dramatic Art)da eğitimini almış olan Martinez, daha sonra Antonio Madonnanın özel okulunda derslere devam etti. Thesis(Alejandro Almenábar,1996) ile en iyi aktör dalında Goya ödülünü aldı. Şu ana kadar 30 filmde rol almış olan Martinezin en kayda değer filmleri arasında; Open Your Eyes (Alejandro Amenábar), Sleepless in Madrid (Chus Gutiérrez), The Lovers of the Artic Circle (Julio Medem), Black Tears (Ricardo Franco), April Captains (María de Medeiros), Talk to Her (Pedro Almodóvar) ve Darkness (Jaume Balagueró) bulşunmaktadır. Son macerasını tiyarto ile yaşayan başarılı oyuncu Woody Allenın oyunu Play It Again, Samde rol aldı. Yönetmenin Filmografisi 1974-1979 Super-8mm ile çektiği kısa filmler ve 16mm çektiği Salome 1980 Pepi, Luci, Bom 1982 Labyrinth of Passions 1983 Dark Habits 1985 What have I done to deserve this? 1985 Trayler para amantes de lo prohibido 1986 Law of Desire 1987 Women on the Verge of a Nervous Breakdown 1989 Tie Me Up, Tie Me Down! 1991 High Heels 1992 Acción mutante, by Alex de la Iglesia (Prodüktör) 1993 Kika 1995 Flower of my Secret 1995 Tengo una casa, by Mónica Laguna (Prodüktör) 1996 Pasajes, by Daniel Calparsoro (Prodüktör) 1997 Live Flesh 1999 All About my Mother 2000 Devils Backbone, by Guillermo del Toro (Prodüktör) 2001 Talk to Her 2002 My Life Without Me, by Isabel Coixet (Prodüktör) 2003 Chill Out!, by Félix Sabroso & Dunia Ayaso (Prodüktör) 2003 Bad Education 2004 The Holy Girl, by Lucrecia Martel (Prodüktör) Filmin Künyesi Yönetmen: Pedro Almodóvar Senaryo: Pedro Almodóvar Görüntü Yönetmeni: José Luis Alcaine Kurgu: José Salcedo Müzik: Alberto Iglesias Yapımcı: Agustín Almodóvar, Pedro Almodóvar Yapım yılı ve ülkesi: 2004, İspanya Tür: Dram Süre: 105 dakika Dağıtımcı: Medyavizyon | |||||||||
Oyuncular Gael García Bernal (Angel/Juan/Zahara) Fele Martínez (Enrique Goded) Javier Cámara (Paquito) Daniel Giménez-Cacho (Peder Manolo) Lluis Homar (Mr. Berenguer) Francisco Boıra (Ignacio) Francisco Maestre (Peder José) Juan Fernández (Martín) Ignacio Pérez (Çocuk Ignacio) Raúl García Forneiro (Çocuk Enrique) Alberto Ferreiro (Enrique Serrano) Petra Martínez (Ignacio´nun annesi) | |||||||||
38. Rotterdam Film Festivali başladı | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||